شهید محمـدجــواد نسیــمی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدجــواد نسیــمی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدجــواد نسیــمی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدجواد نسیمی از شهدای دانش آموز شهرستان بهشهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : نعمت الله
تاریخ تولد : 1349/01/05
تاریخ شهادت : 1364/11/05
محل تولد : بهشهر
گلزار شهدای بهشهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش به سر و پا
محل شهادت : شط علی
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

طاقت دوری 2 نسیم به 17 روز هم نکشید

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۸ ق.ظ

* شهیدی با دو قبر 

رضا مطلبی می‌گوید: مدتی قبل از آغاز عملیات بزرگ والفجر هشت که منجر به آزادسازی شهر بندری فاو شد، کار بزرگ احداث خاکریز و سنگر توسط رزمندگان شروع شده بود، کار سخت و طاقت‌فرسایی بود، چرا که منطقه دارای شرایط به‌خصوصی بود.

این منطقه چون در لب ساحل اروند واقع شده بود، به‌طور مداوم با جذر و مدهای بسیاری روبه‌رو بود، از این رو همیشه ساحل آن مملو از گل و لای بود، این گل و لای کار کردن را برای رزمندگان مهندسی لشکر که مجبور بودند با ادوات مکانیکی، خاکریز درست کنند، دشوار می‌کرد.

برادران بسیجی و رزمنده تصمیم گرفتند که به اتفاق هم این کار را به‌صورت دستی انجام دهند، یعنی اینکه با دست گونی‎ها را پر از خاک کرده و روی دوش گذاشته و به‌صورت خاکریز روی هم بچینند.

در یکی از همین روزها دو هفته قبل از عملیات زمانی که بچه‎های گردان مسلم لشکر ویژه 25 کربلا مشغول کار بودند، ناگهان خمپاره‌ای میان چهار برادر بسیجی اصابت کرد و موجب شهادت آنها شد.

در میان این چهار نفر شهیدی به نام محمدجواد نسیمی بود، این شهید موهای بور و پوست روشنی داشت، بعد از انتقال این شهدا به عقب متوجه باقی ماندن مقداری از مو و پیکر ایشان در محل شدیم، از این رو دست به کار شده و باقی مانده پیکر ایشان را در محل شهادت ایشان به خاک سپردیم.

پرچم سه رنگ وطن‌مان را روی مزارش کشیدیم و چهارگوشه مزار را با چهار پوکه توپ 106 مزین کردیم، پیکر این شهید نیز در بهشت فاطمه (س) شهرستان بهشهر به خاک سپرده شد.

بعد از شهادتش به دیدن برادر بزرگش رفتیم و از او خواستیم حالا که برادرش به شهادت رسیده است، برای دلجویی از پدر و مادرش هم که شده چند روزی را به خانه برود، او گفت: «عیسی به دین خود، موسی به دین خود، او برای خودش رفت، من هم برای خودم می‌مانم، مدتی است چشم انتظار فرا رسیدن شب عملیات بودم و باید در این عملیات حضور داشته باشم و ادای تکلیف کنم.»

زمان زیادی نگذشت که خبر رسید او هم به برادرش پیوست و به شهادت رسید.

شهید محمدجواد نسیمی در پنج بهمن 64 و شهید مهدی نسیمی در 22 بهمن 64 به شهادت رسیدند.

۹۵/۰۵/۰۹ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

سلام بر روزی که به دنیا امدند و سلام بر روزی که به شهادت رسیدند و سلام بر روزی که برانگیخته می شوند
راه شهدا را ادامه می دهیم
پاسخ:
سلام 
خیلی ممنون از نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی